Diyagonal ve Şekiller

Diyagonal (çapraz) çizgiler fotoğrafın akış yününü belirler.

 Diyagonelin algıya etkileri

Fotoğrafın solundan başlayıp sağ alt köşeye doğru giden bir düz diyagonal de fotoğrafı İzleyen kişinin bakışı okuma yönüyle aynı yönde (soldan sağa) hareket eder ve fotoğraftan akıp gider. Ters diyagonal de İse bir obje veya lekeler yardımıyla kapanmış sağ taraf bakışın fotoğraf İçinde kalmasına yardımcı olur.

Kesişen diyagonaller fotoğrafa hareketlilik katar ve bakışın tam ortada fotoğrafın merkezinde toplanmasını sağlar.

Yatay çizgiler (deniz, ufuk çizgisi, tarlalar vs) fotoğrafa durağan bir etki katar.

Eğri ve kıvrımlı çizgiler (denizin üzerindeki dalgalar gibi) hareketi sağlar. Aynı şekilde dik düz çizgiler de fotoğrafın İçinde akıp giden bakışın yer yer durmasını sağlayarak hareketliliğe neden olur. Altta görüldüğü gibi İstanbulda Taksim de durakta bekleyen dolmuşlar ve onları kesen bayrak direkleri gibi…

körfez depremi, değirmendere.
durakta-bekleyenler
Yenikapı’da minübüs bekleyenler
80’li yıllar İstanbul, Taksim AKM yanı dolmuş durakları.
Paris louvre müzesi

 

About Tufan Dinarli

Yıllar önce başladığı amatör fotoğrafçılık yolculuğuna devam etmekte ve ayrıca karakalem ve dijital sanat çalışmaları yapmaktadır. Bilginin paylaşıldıkça çoğaldığına inanmakta bundan dolayı da analog ve dijital fotoğraf ile bilgisayar hakkında bildiklerini internet üzerinden paylaşmaktadır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.